Kiina on matkailun uusi musta!

Ainakin Suomen matkailussa.


 

Kaikki tilastot kertovat, että Suomen matkailuteollisuus on kovassa kasvussa. Kansainvälisten matkailijoiden osalta kiinalaiset ovat nopeiten kasvava ryhmä. Heissä on myös tulevaisuus, kun huomioidaan se, että vasta noin viisi prosenttia kiinalaisista matkustelee tällä hetkellä. Vaurastuminen ja yhteiskunnan avautuminen on ollut kasvun edellytys ja varsinkin nuoremman sukupolven kohteena on Eurooppa. Lisää aiheesta Visit Finlandin sivuilla.

Aikaisemmin Suomesta markkinoitiin Aasiaan Lappia ja joulupukkia, mutta nyt luontomatkailu on yksi kärkituotteista. Ja luontoahan meillä riittää! Neljä vuodenaikaa, vihreä ja puhdas luonto, saaristo, järvet, talvi ja pohjoinen, puhdas ilmasto sekä turvallisuus houkuttelevat tänne.

Myös Tixi Travel on ajan hermolla ja suuntaa toimintojaan näille markkinoille. Tixi Travelin kumppanit Vantaan Kuusijärvellä ja Espoon Nuuksiossa tarjoavat monipuolisia ja elämyksellisiä luontokokemuksia turisteille. Jatkossa pyritään luontomatkailun osalta laajentamaan tuotevalikoimaa muuallekin Suomeen.

Ensimmäinen yhteistyökumppani kiinalaisille suunnatuissa matkailutuotteissa on espoolainen AuroraXplorer 极行客, joka myy, markkinoi ja tuotteistaa ainutkertaisia elämyskokonaisuuksia kiinalaisille matkailijoille.

”Kiinalaiset matkailijat liikkuvat yhä useammin itsenäisesti, mutta tarvitsevat helposti ostettavia, heille sopivia palveluja”, kertoo AuroraXplorerin toimitusjohtaja Kirsi Mantua-Kommonen. ”Tixi Travelin toimintatapa on nopea ja joustava, joten lähdemme innostuneina yhteistyöhön ja myymme WeChat-myymälässämme ensin näitä kahta tuottetta: Helsinki Sightseeing Transfer ja Outlet Shopping Transfer. Kehitämme yhdessä jo tälle kesälle lisää valikoimaa.”